وهابیت = ارهابیت

این وبلاگ وهابیت این فرقه ساخته استعمار که هر روز برای خدمت به استعمار گران و دشمنان اسلام جنایت می کنند ، معرفی می کند

وهابیت = ارهابیت

این وبلاگ وهابیت این فرقه ساخته استعمار که هر روز برای خدمت به استعمار گران و دشمنان اسلام جنایت می کنند ، معرفی می کند

آمریکا شوهر عربستان

 

سرکیس نعوم، روزنامه نگار معروف لبنانی روزنامه النهار در گفت وگو با محقق معروف زن امریکایی در یکی از مراکز تحقیقاتی مشهور امریکا در نیویورک درباره مشکل جدید روسیه و اوکراین و به دنبال آن مسکو با امریکا و کشورهای اروپایی می پرسد، و جواب می شنود و بعد در مورد رابطه آمریکا و عربستان می پرسد که خانم پژوهشگر جواب می دهد:

 «قصه عربستان و امریکا قصه زنی است که با شوهرش اختلاف دارد. بعد از هر اختلافی زن قهر می کند و شوهرش را تهدید به ترک یا طلاقش می کند. همین رفتار را مرد هم می کند. در آخر این قدر از این حرف ها می زنند که خودشان کلافه می شوند. آیا این چیزی است که عربستان از امریکا می خواهد؟ به هر حال من انتقادهای بسیاری از عربستان دارم، درباره نهادها یا احترام به حقوق بشر یا حقوق زن. به اعتقاد من تداوم راهش به این شیوه روزی حکومتش را در معرض خطر قرار   خواهد داد.»

وی درباره آینده عربستان و جنگ شیعه و سنی ای که به راه افتاده است و  حمایت عربستان از جریان های تندروی وهابی علیه شیعیان  نیز می گوید: «من فکر نمی کنم عربستان ظرف سه تا پنج سال آینده تغییر کند شاید این تغییر در طول 10 سال شاید هم بیشتر رخ دهد اما در کوتاه مدت اتفاقی نمی افتد. زمانی که امریکا از نفت عربستان بی نیاز شود و خود به اندازه کافی نفت داشته باشد یا این که با افزایش تولید نفت لیبی و عراق جایگزین نفت عربستان را بیابد و قیمت نفت 80 دلار در هر بشکه برسد. اکنون 120 دلار است. در صورت پایین آمدن قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی و خرج ذخایر ارزی اش این مساله بر مردم عربستان تاثیر مستقیم می گذارد و آن گاه احتمال این که مردم علیه هیئت حاکمه سر به شورش بردارند، وجود دارد. تنها مساله ای که باعث شده است عربستان سرپا باشد شکوفایی مالی است. وقتی که این شکوفایی متوقف شود مردم به حرکت می افتند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد